David Craighead por Tandy Reussner

Estás por bajar David Craighead epub, PDF y demás formatos. Para hacerlo, sólo debes seguir unos pasos muy fáciles.

David Craighead Tandy Reussner

Tandy Reussner

American organist David Craighead’s influence in the United States and abroad is widespread and extensive: 37 years as professor of organ at the Eastman School of Music, 48 years as church organist at St. Paul’s Episcopal Church in Rochester, New York, and 64 years performing in over 275 cities as a concert organist. His name has become synonymous with excellence in organ pedagogy and performance in the 20th century. In David Craighead: Portrait of an American Organist, Tandy Reussner presents the full story of the artist’s life, told with quotes and anecdotes from Craighead himself as well as from his fellow colleagues and former students. Reussner references historical events in the framework of Craighead’s life, from changes in pipe organ construction to the riots of the 1960s, to provide the full context of a musician in 20th-century America. The book also contains facsimiles of musical examples, personal memorabilia, letters, and recital programs. Additional reference information includes a complete listing of his recitals from 1942 to 1998, a comprehensive list of his repertoire, a full discography, and a unique compilation of photos.

Acerca de Tandy Reussner

Tandy Reussner is a concert and church organist and a former student of David Craighead at the Eastman School of Music in Rochester, New York. She has won two national organ competitions and a Fulbright Scholarship to Freiburg, Germany.

Scarecrow Press 2009

También puedes ver más Libros de Música

David Craighead descargar epub gratis, David Craighead completo sin registrarse, David Craighead en pdf en español